Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
145745
View
11
Reply

SENAMAN KHAS ZAKAR

[Copy link]

Author: uniq61       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-10-2013 08:01 AM | Show all posts |Read mode
Senaman Khas Zakar





Mula2 sekali anda tarik nafas melalui hidung ke dalam kerongkongan dan kemudian cuba anda menelan udara tersebut dan dorongkan ia turun kedalam dada. Selepas itu anda akan merasakan udara tersebut memberikan sesuatu kekuatan tenaga dalaman didalam tubuh anda. Kemudian anda cuba bayangkan seperti bola yang digulingkan kebawah dibahagian depan tubuh dibawah otot perut. Ketika ini udara didalam perut anda akan mencapai bahagian paling bawah yang kemudian mendorong udara masuk kedalam zakar anda. Latihan ini adalah untuk memperbesarkan saiz zakar anda.


Ketika anda mengarahkan udara masuk kedalam zakar anda gunakan tiga jari tengah tangan kiri untuk menekankan kuasa dalam ditengah bahagian zakar anda dan buah zakar. Tekanan ini mencegah udara mengalir kembali kedalam tubuh. Kekuatan ini akan tersimpan dibahagian zakar anda.


Lakukan pernafasan yang normal sambil menempatkan jari kiri pada titik kepala zakar. Pada saat ini mulakan urutan pada zakar. Tarik kedepan dan belakang, regangkan dengan gerakan lembut yang teratur sebanyak 36 kali. Lalu gunakan ibu jari untuk menggosok kepala zakar. Ini yang akan membangkitkan zakar anda , jika anda belum biasa dengan urutan seperti ini ,ditambahkan lagi dengan hayunan onani sehingga batang zakar anda menjadi stim{keras}.


Selepas itu tangan kanan anda melingkari bahagian bawah zakar {seperti yang ditunjukkan di dalam gambarajah} lingkar ia dengan kuat-kuat dan pegang ia dengan erat sekali. Kemudian tangan kiri luncurkan kebahagian depan sekitar satu inci. Dengan cara ini tenaga dalaman udara akan terkunci didalam zakar itu sendiri dan mendorong tenaga tersebut kehujung kepala zakar. Anda akan merasakan tekanan mendorong udara kebahagian depan kearah kepala zakar dan pertahankan keadaan begitu tetapi jangan memaksanya terlalu kuat. Lalu zakar ditarik ke kanan dan putarkan 36 kali searah jarum jam atau sebaliknya. Latihan ini amat berguna untuk memperkuatkan ginjal anda.


Akhir sekali , pukul secara lembut zakar anda yang sedang stim sebanyak 36 kali ke paha bahagian dalam, sambil itu ,anda menahan dorongan udara yang terkunci. Lakukan kearah kiri kemudian kearah kanan. Setelah itu, rendam zakar anda yang hangat kedalam air suam {kurang panas} selama 1 minit. Ini akan membantu zakar anda menyerap tenaga panas dan mengembangkannya. Jika anda melakukan senaman ini,zakar anda akan menghasilkan pertambahan sebanyak 1 inci selama 1 bulan atau 2 bulan pertama anda melakukannya. Ini semua bergantung pada struktur tubuh masing-masing.


Senaman Seks untuk menahan pancutan


Senaman untuk melambatkan pancutan air mani anda. Untuk anda bermain lebih lama lagi. Senaman melambatkan/penguncian/penahan sperma untuk sementara waktu.. senaman ini akan berguna jika anda melakukan hubungan seks dan pada akhir permainan yang menyebabkan zakar anda terpancut air mani kerana rangsangan yang diterima oleh Zakar. Cara pertama yang paling sering digunakan adalah menekan di saluran di bawah kepala zakar (lihat gambar dibawah yang paling atas). Dan cara kedua adalah menahan dengan genggaman tangan. Jadi seluruh batang zakar anda perlu digenggam secara kuat oleh 4 jari anda sambil ibu jari tangan anda menutup lubang zakar sehingga anda dapat mengawal pancutan sperma.{gambar bawah bahagian tengah kanan}. Cara yang ketiga adalah menekan pada saluran zakar anda bahagian bawah dekat dengan buah zakar,kemudian anda akan merasakan senang dengan aktiviti seks anda.




KESIHATAN ZAKAR







PADA 1994, kajian ke atas lelaki berumur di Massachusetts mendapati bahawa lebih setengah bilangan lelaki berusia antara 40 hingga 70 tahun menghadapi masalah untuk mengekalkan ketegangan.


Ia juga berlaku di kalangan pemuda berusia 20-an dan 30-an. Manakala, penyelidikan pasaran menunjukkan bahawa usia purata penghidap penyakit lemah tenaga batin atau erectile dysfunction di benua Asia lebih muda dengan penghidap di negara China bermula ketika berusia 42 tahun. Jepun dan Malaysia, 44 tahun.


Secara rambang, kira-kira 100 juta lelaki di seluruh dunia dianggarkan menghadapi masalah lemah tenaga batin. Malah hampir sejuta lelaki di Malaysia akan menghadapi masalah tersebut.


Lemah tenaga batin dikaitkan sebagai ketidakupayaan yang berterusan untuk mencapai atau mengekalkan ketegangan yang secukupnya bagi menghasilkan satu aktiviti seks yang memuaskan. Ia merupakan satu masalah yang meluas namun jarang diperkatakan di kalangan lelaki terutamanya di dalam masyarakat Asia.


Bagi masyarakat Asia, adalah sesuatu yang amat mengaibkan untuk memperkatakan tentang penyakit ini secara terbuka. Banyak beranggapan kejantanan lelaki terletak pada kehebatan mereka di ranjang. Justeru kerana tidak mahu diperolok-olokkan kawan-kawan, maka penghidap lemah tenaga batin lebih rela menderita dalam diam. Lebih memburukkan keadaan andai mereka juga keberatan untuk membincangkan isu ini dengan pasangan atau mendapatkan nasihat doktor.


MASALAH SEKS LELAKI :


Penyakit Lemah Tenaga Batin (lelaki cepat inzal)


Mati pucuk (zakar tidak berfungsi langsung)


Lemah Syahwat (zakar tidak cukup tegang)



PENYAKIT LEMAH TENAGA BATIN


Mengikut kajian sama ada secara moden atau tradisional dan, penyakit ini berpunca daripada pelbagai punca. Jikalau anda telah berikhtiar ke mana-mana sama ada secara moden atau tradisional tetapi masih belum berjaya, saya berharap anda tidak berputus asa dan kecewa. Apatah lagi tenaga kelakian itu tidak harus kita pisahkan daripada realiti kehidupan sebenar kita terutamanya semasa kita melakukan persetubuhan dengan orang tersayang (isteri).


Secara logiknya alat kelamin lelaki yang digunakan secara berterusan, tetapi kurang dijaga (dirawat) secukupnya akan kehilangan daya tahannya. Dan inilah penyebab utama yang menyebabkan seseorang itu akan mengalami penyakit lemah tenaga atin, lemah syahwat dan mati pucuk.




MATI PUCUK


Mati pucuk adalah salah satu kecacatan dalam seks yang mengakibatkan seseorang tidak mempunyai keupayaan untuk bersetubuh. Mati pucuk ini merupakan kecacatan yang serius yang mana ia boleh menghancurkan sesuatu perkahwinan kerana pasangan tidak dapat menghasilkan keturunan.


Orang lelaki yang tidak mampu melaksanakan persetubuhan disebut impotent; batang zakar menjadi lembik dan tidak boleh menegang. Dalam bahasa Arab disebut Unnah atau dalam bahasa kita disebut mati pucuk.




MENGAPA MATI PUCUK BERLAKU?


Masalah lemah tenaga batin biasanya berlaku akibat gangguan vaskular yang menjejaskan bekalan darah ke zakar. Perjalanan darah boleh terganggu akibat pengerasan arteri (arteriosclerosis), diabetes, tekanan darah tinggi atau tahap kolesterol dalam darah yang luar biasa tingginya. Diabetes (kencing manis) merupakan satu-satunya masalah utama yang boleh dikaitkan dengan lemah tenaga batin. Ia boleh menimbulkan kesukaran seksual lelaki pada sebarang usia melalui gangguan sistem perjalanan darah dan saraf yang terlibat untuk merangsang ketegangan. Kesannya, kira-kira setengah daripada penghidap diabetes lelaki akan menghidapi masalah lemah tenaga batin.


Selain berpunca daripada keadaan fizikal, keadaan psikologi juga boleh menyebabkan masalah ini. Tekanan perasaan, bebanan kerja, keletihan, perkahwinan yang tidak harmoni juga boleh menyebabkan lelaki menghadapi masalah ketidakupayaan. Sebenarnya, masalah ini adalah masalah perubatan yang biasa dan lelaki tidak pernah keseorangan menghadapinya. Cuma, tanpa rawatan segera, ia boleh menyebabkan banyak masalah emosi yang seterusnya menjejaskan imej diri, hilang keyakinan, ketegangan fikiran dan masalah perhubungan suami isteri.




LEMAH SYAHWAT


Mungkin disebabkan oto-otot zakar telah mengecut atau lemah. Ubat-ubat homeopati untuk menguatkan otot-otot supaya kembali normal.


Lelaki yang lemah zakar alat kelaminnya kelihatan normal. Tetapi tetapi batang zakarnya tidak dapat menegang sehingga tidak dapat menembus ke dalam liang faraj waktu bersetubuh. Hal ini seterusnya boleh mengakibatkan gangguan jiwa.




ADAKAH KETEGANGAN MENJADI MASALAH ?


Soalan ini sering dikemukakan kepada Prof Nik Omar oleh lelaki yang mempunyai masalah ketegangan. Apakah ianya besar ?Jawapannya , Ya !


Sila soal diri anda sendiri, apakah anda dapat memberi kenikmatan seksual kepada pasangan anda, sekiranya zakar anda tidak tegang? Walaupun isteri anda tidak memberi apa-apa komen terhadap keupayaan seksual anda, tetapi dalam hati kecilnya, sememangnya mereka tidak puas melakukan sesual dengan anda.


Maksudnya anda telah menghakiskan salah satu hukum Islam yang wajib terhadap isterinya iaitu kepuasan Nafkah Batin. Memberi kepuasan seksual terhadap isteri anda adalah suatu fitrah alam suatu bentuk biologi manusia yang wajib ditunaikan.


Ya ! pastinya anda akan dapat memberi kepuasan maksimum kepada isteri anda jika ketegangan anda mencapai 100 % tegang ! Faraj Wanita telah dicipta dengan beribu, malah berjuta-juta saraf kecil yang mengelilingi dinding dalam dan luar faraj dan sekali gus akan merasa kenikmatan yang tidak terhingga bila mengadakan hubungan batin bila mana zakar mengesel saraf-saraf ini.


Petua Pantang Larang Untuk Kesihatan Tenaga Batin Lelaki









Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau untuk jangka masa panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin. Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.


- Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar mudah terasa ngilu bila berjima. Batang zakar haruslah sentiasa panas kerana aliran darah yang lancar.


- Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi sekurang-kurang selepas 30 minit, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.


- Jangan amal makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.


- Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 15-30 minit lepas suapan terakhir.


- Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas dan teguk. Ini membantu mengelakkan dari mudah lelah dan tidak cukup nafas ketika jima.


- Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan kemudian baharulah minum air.


- Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar. Jangan makan nasi sejuk, panaskan terlebih dahulu.


- Kurangkan dari memakan Pisang Embun.


- Elakkan minum air selepas jam 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.


- Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, jika boleh pancutkan air kencing di atas tempat yang keras. Dan carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar.


- Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.


- Jangan amalkan melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.


- Jangan bersetubuh dengan perempuan yang jauh lebih tua.


- Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk akan membantutkan aliran darah dan melemahkan zakar.


- Jangan buang air kecil di atas tanah atau ketika berendam dalam air.
- Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.
- Jangan jima ketika berada di dalam air.
- Jangan terus minum air selepas jima, rehat terlebih dahulu 15 minit.
- Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk. Dan duduk di dalam posisi yang tegak dan betul terutamanya ketika memandu jauh.
- Jangan biarkan zakar terendam di dalam faraj begitu lama selepas klimaks.
















Related collections:

  • · a|Threads: 5, Subscribe: 0
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2013 08:03 AM | Show all posts
Cara-cara urut tarik batang zakar


tarik macam ni supaya urat besar zakar terutama nya darah supaya betul2 straight semula tak meleding...urutan macam ni juga dapat melawaskan buang air kecil...selalunya lemak2 dan urat2 banyak terkumpul di bahagian antara teloq dan pangkal zakar tu...jadi, ini untuk membetulkan semula perjalanan darah dekat area tu...angin juga suka terkumpul kat area teloq tu...kalau angin terkumpul maka akan mudah bengkak...punca jadi burut (teloq jadi besar) pun sebab tersumbat kat area ini la...sebab tu amalan untuk mengelakkan dari teloq jadi besar macam burut tu ialah pagi2 bile kita gosok gigi harus memberus lidah dan menjolok ke arah anak tengkak hingga muntah angin...masa muntah angin tu, urat2 pada teloq akan tertarik ke dalam...jadi, tua nanti tak la teloq jadi lanjut sangat...

memang boley putus urat2 halus zakar jika tidak ditarik dengan kaedah yang betul...sebab itu cara urutan perlu menggunakan teknik2 yang betul juga...terutama nya bagi pesakit kencing manis, urat2 dan salur darah mereka banyak rapuh dan mudah putus...pertama sekali, penggunaan minyak yang dapat menghangatkan urat2 zakar terlebih dahulu adalah sangat penting...urat2 yang tidak panas dengan aliran darah yang lancar meme tidak akan membantu zakar keras menegang sepenuhnya...oleh itu urat2 zakar akan mudah putus dan mengakibatkan mati pucuk lama-kelamaan jika tidak dirawat...


Fakta seksual lelaki







Fakta seksual lelaki yang diperolehi menurut kajian Syarikat Durex Condoms USA, membuktikan bahawa:


* Lebih 75% daripada wanita di dunia mahu zakar yang besar & panjang.


* 2 daripada 3 wanita di dunia tidak berpuas hati dengan saiz zakar pasangan mereka.


* 88.7% daripada lelaki di dunia akan menambah saiz zakar dengan pelbagai cara.
Fakta seksual lelaki yang diperolehi hasil kajian di enjin carian Google dan Yahoo :


* Purata ukuran zakar lelaki Asia ialah 6 inci.


* 30 juta lelaki di USA mengalami mati pucuk


* Di Malaysia jumlah lelaki lemah tenaga batin dijangka melebihi 3 juta nisbah penduduk 20 juta (setiap 1 di antara 3 lelaki Malaysia ) mempunyai masalah lemah tenaga batin.


* Kebanyakan lelaki mempunyai masalah peredaran darah yang tidak mencukupi disekitar zakar.


* 80% lelaki mempunyai masalah pancutan pramatang.
Kajian di atas menunjukkan wanita memilih lelaki yang mereka suka bukan hanya berdasarkan rupa paras semata-mata. Mereka memilih lelaki yang mereka rasakan ada sifat kelelakian yang kuat terutamanya mempunyai saiz alat sulit yang besar dan keras !


Lintah laut sebagai bahan minyak membesarkan zakar







lintah laut ni walaupun sudah mati...tapi sel2 nya masih hidup...bila di peram dengan herba dan rempah ratus...sel2 nya akan aktif dan bangkit bila dipanaskan dengan aliran darah yang panas mengalir lancar...lemak2 nya membantu sebarang pengembangan dan pemanjangan yang dilakukan dengan kerap...walaupun faktor umur dikatakan tidak lagi membantu pertumbesaran tubuh badan...tetapi sel2 lintah laut ini bertindak dengan cara nya sendiri...iaitu membantu perkembangan sel2 otot yang diregang dengan kelebihan lemak minyak secara tersendiri...

lintah laut ni walaupun ikan dapat telan hidup2...ianya susah nak mati dan dihadamkan macam ikan2 atau tumbuhan2 laut yang lain...bayangkan lah, makanan lintah laut ni antara lain adalah debu2 pasir dasar laut yang terbaik dan terpilih...teman pernah try rebus, masukkan dalam oven, jemur keringkan lagi dan tumbuk sampai halus pong teksture daging nya ada yang hancur rapuh dan ada yang tidak hancur malah lebih keras dari batu (daging nya jadi seketul warna kelabu macam getah yang keras)...lintah laut ni juga berani makan ulat bulu laut yang beracun...


Skima Silibus Urutan Zakar





Step 1 : Urut genggam dan tarik...untuk menguatkan otot2 zakar dan ginjal...(tempoh masa setengah semester)...



Step 2 : Pernafasan dan Pemusatan...termasuk tahan dan kemut...(tempoh masa setengah semester)...


Step 3 : Latihan angkat buah kelapa...(juga tempoh masa setengah semester)...kikiki...


Total nya bersamaan 9 bulan...kenapa ya 9 bulan ?...cuba kita lihat cara pernafasan bayi di dalam kandungan dengan proses tumbesaran nya...nisbah nya agak besar jika dibandingkan dengan kadar dari setitik air mani hingga lah zahir satu jasad yang penuh anggota...ya, jika kita yakin dengan setiap apa yang berlaku itu ada hikmah dan natijah nya...Insya-Allah kita akan mencapai nya dengan sedikit usaha...percaya lah...satu istiqamah itu lebih besar dari seribu karamah...Insya-Allah, dengan izin Nya jua...


Kenapa perut yang buncit dapat melemahkan fungsi zakar ?...





ini kerana otot2 pada abdomen terdapat hubung kait yang rapat dengan kekuatan kemut otot2 punggung ketika menegangkan otot pangkal batang zakar...bahkan keseimbangan ketegangan otot2 dan urat2 juga harus berada di dalam ideal dan tenang untuk mengelakkan pra-matang ejakulasi...pra-matang ejakulasi atau cepat terpancut banyak dipengaruhi oleh kesan sensitif pada kepala zakar sebelum dari pencapaian minda yang terkawal...minda dan pernafasan juga sangat memainkan peranan ketika dayungan asmara sedang keberlangsungan...oleh itu, energi yang termendap dari nafas yang ditahan akan mengawal minda secara separa sedar...dengan ini...nikmat satu2 sentuhan dan geseran akan lebih bernilai dan bermakna...
  
petua nak pinggang kuat...makan nasi jangan sulam dengan air minuman...minum selepas 30-50 minit kemudian dari selesai makan...malam2 sebelum masuk tidur, jangan minum air yang banyak...kurang air, kurang la buncit...buah pinggang pun tidak terlalu lemas ketika tidur...



Kenapa perlu bersunat ?...selain dari tuntutan agama...





apabila kulit hujung yang menutupi kepala zakar di buang, batang zakar akan menjadi lebih sensitip dan mudah terangsang pada bahagian kepala nya...apabila kulit kepala zakar dibuang, satu urat utama di antara saraf zakar iaitu urat yang mengalirkan darah untuk membesarkan batang zakar akan lebih banyak mengalir...biasanya, tok mudim yang memotong hujung kulit kepala zakar akan membiarkan darah lebih darah mengalir terlebih dahulu sebelum urat utama tersebut dijahit simpulkan...kemahiran tok mudim menjahit semula kulit yang dipotong menjadi bentuk lipatan karipap akan mendatangkan hasil rangsangan pada dinding faraj wanita dengan lebih hebat lagi...malah ada yang dibuat berbintil2 dan bersegi2 lipatan jahitan nya...batang zakar yang tidak dibuang kulit hujung/kelimbit kepala zakar tidak dapat mengeras dengan cepat...dan tidak dapat mencapai kekerasan yang benar2 optimum...ini kerana darah zakar tidak dapat dipancutkan sepenuh nya...ada sesetengah org2 tua dahulu yang akan bersunat kali kedua jika kulit pada batang zakar mereka sudah terlalu berkedut atau berlebih lagi...selain rawatan bersunat kali kedua itu didakwa akan dapat mengembalikan kekuatan batang zakar mereka semula...


bersunat di hospital, ubat bius akan dikenakan terlebih dahulu...ini akan menyebabkan rangsangan pada kepala zakar akan berkurangan apabila zakar menegang pabila sihat sembuh...dan mungkin seumur hidup jika ada urat2 saraf yang cedera atau terputus...org lama2 dulu, mereka bersunat tidak menggunakan ubat bius...malah ketika kulit dipotong, darah dibiarkan terpancar dari sedikit hingga mengalir laju sebelum urat mula disimpul jahit...ini lah antara rahsia batang zakar menjadi lebih gagah, lebih cepat keras dan lebih tahan lama...(everyday ready)...


Tenaga pernafasan yang terkumpul, tersimpan dan digunakan dalam dayungan asmara






pernafasan sering dikaitkan dengan tenaga...tetapi kadar tahap pernafasan menentukan jumlah tenaga yang dikeluarkan...lagi banyak udara yang disedut, ditahan dan dilepaskan...maka lebih banyak tenaga akan dijana...dan cara pernafaan juga membantu bentuk tenaga yang akan digunakan atau dilepaskan...dalam meningkatkan tenaga batin (tenaga atau kudrat tubuh badan)...tenaga yang terhasil akan difokuskan kepada satu2 kehendak atau pekerjaan...dan pernafasan juga seiring dengan nyawa yang berdetik di dalam jantung ketika turun naik nya tenaga melingkari ke seluruh tubuh...tenaga yang dihasilkan oleh tubuh badan boleh menghasilkan gelombang mengikut frekuensi nya yang tersendiri...dan masuk ke dalam alam yang lebih kasar atau yang lebih halus...bergantung kepada kekuatan minda tubuh badan seseorang itu...ketika berada di peringkat asmara...gelora syahwat yang berlaku akan membuka satu ruang tenaga yang bermain di antara dada, perut dan kerandut buah zakar...dada yang berombak mengepam udara masuk ketika perut mengeraskan otot2 nya akan memperkukuhkan lagi kekuatan dan kedudukan buah zakar melalui kerandutnya...oleh itu, ketika batang zakar mulai keras...buah zakar akan memperkemaskan kekuatan zakar hingga benar2 cukup kembang dan bersedia...kerandut buah zakar yang belum cukup kemas terasak di bawah pangkal batang zakar menunjukkan pernafasan belum lagi cukup bersedia untuk berjuang...pelan2 kayuh...






Punca tumit kaki sakit dan bila pijak rasa berbisa

kalau lelaki, sebab sakit pinggang...mungkin sebab lama duduk kat dalam tempat sejuk-arcon kot...

kalau pompuan, sebab sakit peranakan...peranakannya ada turun sikit dari kedudukan asal...

kalau lelaki sakit pinggang biasa nya tumit akan berasa sakit pada bahagian kiri dan kanan tumit...pada area bawah buku lali...kat situ ada urat yang bengkak dan tegang...sebab tu lah rasa sakit bile pijak berjalan...angin sudah masuk lagi tambah sakit...demam urat boleh tangkap sampai belikat...sebab tu lah jalan pun ada dengkot2 sikit...cuma sebab control macho tu yang tak nampak sangat nya bila jalan2...punca utama nya...duduk lama dalam bilik yang sejuk terutama nya, contoh dalam bilik server yang kuat aircon...dan badan tak cukup panas nak back-up balik urat2 badan...insya-Allah...

kalau pompuan, kalau sakit nya sama juga macam lelaki di atas...sama juga sebab pinggang sakit...ini selalu berlaku pada wanita2 yang sarat bawak perut mengandung...habih semua labu betis kejang sakit2 urat bile malam waktu sejuk...tapi bagi wanita2 yang tidak mengandung tapi sakit tumit...selalu nya bukan sakit di kiri kanan tumit...tapi sakitnya di "dalam tengah tumit"...sakit "dalam tengah tumit" ni sebab sakit bermula dari ibu jari kaki nya yang sakit dan tegang...dari ibu jari kaki itulah urat yang sakit menyelusuri di telapak kaki hingga ke tumit...ini simptom peranakan wanita2 itu telah turun dari kedudukan asal nya...mungkin sebab otot2 rahimnya sudah lemah (biasa nya bagi wanita yang sudah berusia)...atau sebab pernah jatuh terduduk dan kemalangan...otot2 rahim atau peranakan juga boleh turun sebab banyak beranak dan tidak membetulkan rahimnya melalui urutan tradisi...tetapi bagi wanita yang bukan baru melahirkan tetapi mendapat sakit begini, cara yang lebih santai ialah dengan baring sambil kaki lurus ke atas syiling sambil punggung nya rapat ke dinding...sambil berehat, urut perlahan2 bahagian ari-ari ke arah pusat dengan beberapa kali ulangan...rasakan kedudukan rahim dan gunakan hanya hujung2 jari untuk membuat urutan ringan...lakukan urutan sendiri ini setiap pagi jika berkelapangan...nanti rahim akan bergerak dan terletak duduk sendiri di tempat nya secara tersendiri...jangan paksa rahim dengan menekan batu tungku yang berat dan panas, ini boleh mencederakan lagi rahim yang mungkin bengkak...sekian, Insya-Allah...

kalau boleh...lakukan lah regangan otot dan badan setiap pagi sebelum mandi...iaitu sebaik saja bangun dari tidur...kalau dapat amal, insya-Allah dalam beberapa hari segala kesakitan akan beransur kurang...selalu2 lah makan beef steak...bubuh lebih sikit sos lada hitam...badan panas, kxtx pun sihat tegang...


antara dua buku lali...setiap belah kaki ada satu aje buku lali...yang bahagian dalam sudah di kira pergelangan kaki dan labu betis...kalau sakit tegang kat area tu sebab berdiri lama...juga efek dari pada ketegangan urat pinggang...ini selalu nya berlaku pada mereka2 yng buncit perut nya...sebab bawak perut yang berat ke depan telah menarik urat2 pinggang dari belakang...balance perlu ada kat sini...kalo tidak memang akan sakit salah satu...samada belikat atau labu betis hingga ke tumit...


tumit juga ada sangkut paut dengan kxtx tapi tengok keadaan pada telapak kaki nya...dibahagian tepi kaki dalam antara ibu jari kaki hingga ke tengah telapak kaki...kalau telapak kaki nya ada banyak ketulan2 lendir angin...memang akan efek sampai ke tumit...keadaan ini akan lebih kritikal bila urat2 pada pelipat paha di bawah celah teloq pun ada butir2 angin yang sudah keras terkumpul sumbat dengan lendir2 dan angin darah...kalau di urut memang sakit waktu ni...kena urut perlahan2 dan mengambil masa yang lama...selalu nya memerlukan urutan ulangan hingga 3x atau malah lebih...


biasa nya saya selalu buat consumption macam ni...kalau sakit bahagian kaki, saya akan urut labu betis nya terlebih dahulu...disusuli paha hingga semua otot2 longgar...kemudian barulah saya mulakan urut telapak kaki...jika saya tidak longgarkan dulu otot2 bahagian atas telebih dahulu maka telapak kaki akan kesakitan kerana telapak kaki tidak mendapat rest dan reflex dari regangan otot2 terlebih dahulu...dan urat2 di bawah telapak kaki juga akan menjadi lebih longgar...otot2 yang telah longgar akan menimbulkan urat2 yang tegang...ini akan lebih memudahkan untuk mencari urat2 yang bermasalah seperti berbiji2 atau tersimpul...dan urat juga akan lebih senang di urut tanpa lebih stress pada jari2 tangan si tukang urut...


lubang cincin duduk kat kiri kanan tundun di pangkal batang kxtx...angin boley masuk ikut situ...msuk melalui salur darah juga...(lebih2 lagi kalau selepas makan benda2 ejuk seperti terung dan kacang panjang)...bile time urut kxtx, kena jabat/tekan pada lubang cincin tu supaya angin/tekanan yang bawak darah masuk akan tertahan sebentar di sponge dalam batang kxtx...sponge tu akan masuk penuh darah ikut saiz nya...semakin lama di urut, semakin banyak darah masuk dan semakin besar batang kxtx mengembang...ini lah tujuan batang kxtx perlu di urut secara berkala...supaya darah betul2 masuk penuh dan menjadi lebih padat...sponge pada batang kxtx boleh mengembang lebih besar kerana sel2 sponge tu boley mengembang dan boley meregang lagi apabila di tarik atau di genggam untuk membesarkan nya...(seperti mana otot2 faraj wanita yang boley mengembang ketika melahirkan bayi)...berbeza dengan cara untuk memanjangkan batang kxtx, ianya melibatkan urat2 utama zakar dan saluran pundi kencing...batang kxtx yang selalu di tarik/urut akan membuatkan saluran air kencing dan urat2 dari dalam kerandut buah kedondon melawaskan kelancaran lagi darah dan bendalir cecair...buang air kecik akan lebih sedap dan laju pancaran nya...dayungan yang kerap selalu nya akan membuatkan saluran2 ini meleding dan membengkok/tersepit dari tundun atau tekanan faraj ketika keakhiran klimaks...oleh itu, cara urutan yang betul akan mengembalikan lagi kesegaran dan kemantapan batang kxtx itu sendiri...insya-Allah...










Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2013 08:49 AM | Show all posts

Gambar 1
Urut sisikanan dan kiri zakar, dari arah pangkal hingga ke kepala zakar.
Tahan kulit di bahagian pangkal zakar jika kulit zakar berkedut / kendur.
Lakukan 5 kali urut sekali genggaman.

Gambar 2
Urut daripangkal lubang dubur hingga ke pangkal buah zakar.
Ulang 7 kali.

Gambar 3

Tekan di dua bahagian lubang cincin dengan jari perlahan-lahan.
Ulang 11 kali.

Gambar 4
Urut dicelah pelipat peha menghala ke arah bahagian lutut.
Ulang 21 kali.

Gambar 5

Urut pangkal zakar ke arah luar di bahagian kanan, kiri , atas dan bawah.
Ulang 7 kali.

Gambar 6
Tangankanan memegang zakar melalui bawah peha kanan.

Urutanuntuk menguat, memperkasa, memanjang, mengental dan menyegarkan zakar adalahseperti yang berikut dibawah ini:
Mengasak
Mengasakadalah mengurut daripada lubang dubur naik ke atas sehingga ke pangkal kantungbuah zakar. Gunakan kelima-lima jari tangan anda yang tertutup rapat. Asak gunatangan kiri dan kanan bergilir-gilir. Urut dan tarik ke atas. Lakukan denganperlahan lahan, tidak terlalu kuat dan jangan gopoh. Tarik nafas andadalam-dalam untuk mengumpul oksigen yang cukup dalam darah, kemudian, tahannafas anda dan tumpukan pada kawasan zakar. Apabila mengasak anda akan lihatbatang zakar anda akan mengembang.Lakukan amalan mengasak ini kira-kira 10-15minit setiap hari.
Menjabat
Amalan iniadalah untuk membuang angin pada urat zakar supaya zakar anda lebih kuat. Anginyang terdapat pada urat melemahkan zakar. Ketika menjabat letakkan jari andapada bahagian tepi pangkal zakar anda dan tekan pada lubang cincin. Tarik nafasdalam-dalam kemudian tahan nafas sambil menekan lubang cincin. Setelah tidaktahan lepaskan nafas pelahan lahan. Ulangi jabat ini sehingga zakar anda terasalebih segar.
Mengurut
Urut batangzakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. Gunakan minyak urut yangmencukupi supaya kulit zakar tidak melecet. Kedudukan ibu jari di bahagian atasjari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urutperlahan-lahan. Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat seperti huruf Omenggunakan jari telunjuk dan ibu jari seperti huruf O pada pangkal zakar.kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolakdarah ke bahagian hujung zakar. Ketika melakukannya zakar anda akan mengembanglebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah.Semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahankencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar. Lakukanseperti ini lebih kurang 15-20 minit. lakukan dengan sabar, jangan gelojoh..seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut, tetapijangan sampai teransang pulak.
Mengasah
Mengasahbertujuan memantau kepala Zakar yang sensitif terasa geli atau ngilu apatahlagi kawalan minda yang lemah maka timbullah permasalahan yang dinamakanEjakulasi Pra-matang (Premature Ejaculation) atau cepat pancut.
1.Teknik mengasah menggunakan tapak tangan.
Teknik iniboleh dilakukan dengan menggunakan minyak urut yang disapukan pada tapak tangankiri, pegang zakar dengan tangan kanan dan gosokkan tapak tangan kiri anda kekepala zakar. Gosok zakar secara ke atas dan ke bawah dengan berulangkalisehingga rasa sensasi kegelian anda berkurangan. Lakukan dengan mengawal mindaagar anda tidak tewas.
2. Teknik Mengasah Zakar menggunakan tapakkaki
Teknik inimenggunakan tapak kaki (yang agak lebih kasar!) sebagai medium pengasahberbanding tapak tangan. Tarik nafas dengan dalam dan pegang zakar dengan agakkuat untuk memastikan pengaliran darah bertumpu ke kepala zakar. Dalam posisikedua kaki dirapatkan, gosok hujung zakar menggunakan tapak kaki sambil menahannafas. Dan hembus dengan perlahan. Lakukan sebanyak 3 kali.

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 11:31 AM | Show all posts
pehh.....bagus di amalkan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-12-2013 09:51 AM | Show all posts
IS BARANG BAIK!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2013 09:46 PM | Show all posts


  mcm2 ada.

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2014 04:47 AM | Show all posts
uniq61 dh try?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-6-2014 11:43 AM | Show all posts
ITULAH SEBENARNYA AMALAN ORG DULU DULU.....
ADA SEBAB MUSEBABNYA AMALAN ITU...SEMUANYA UNTUK TAHAN LAMA...NIKMATNYA PUN TERASA LAMA...BUKAN MACAM AYAMITEK...
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2014 05:39 PM | Show all posts
Thanks boh, boleh diamalkan nim tiap2 hari, untuk tambahkan stamina ngan kesihatan katenye  
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2014 08:26 AM | Show all posts
Pada pendapat saya, ini adalah amalan yang bukan2. Tidak kira kamu punya zakar besar mahupun kecil, kamu tahan lasak mahupun cepat klimaks, cara untuk memuaskan wanita sama sahaja. Caranya senang sahaja, iaitu mengenali pasangan anda. Sama serperti laki2 ada tubuh badan yang berbeza and kesukaan yang lain2, wanita pun sama.

Jadi kamu kena tahu apa yang merangsangkan wanita anda dan apa yang tidak. Ia tak mungkin berlaku sekelip mata. Setiap kali kamu membuat perhubungan sekual dengan dia, kamu kena perhatikan setiap reaksi yang dia berikan. Jangan terlalu fokus kepada diri anda. Kita ni sebagai lelaki kena sabar sikit. Bagi kita senang sahaja nak naik rangsang. 5 minit pun boleh klimak jika nak. Tapi untuk wanita, ada yang perlu sejam lebih. Ada yang dah kahwin setahun baru boleh. Jadi kita punya nikmat kita simpan sampailah kita tahu cara2 nak memuaskan wanita kita. Jangan pentingkan diri sendiri.

Maka, bila kita dah pro, mati pucuk pun tak kisah. Sebab tak mungkin kita guna zakar kita sejam tanpa klimaks. Kita kena tahu cari menggunakan jari, dildo, lidah dan apa sahaja selain zakar kita. Biar perempuan yang klimaks dulu. Kalau selepas tu dia gembira dia akan buat apa sahaja untuk memuaskan kamu, baik seks, oral atau hj. Terpulanglah kepada apa yang pasangan kamu rasa selesa.

Ini pendapat sayalah daripada pengalaman sendiri. Jika ada pandangan berbeza tak mengapa
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2014 02:33 PM | Show all posts
malasnye nk buat.. huhu
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2014 10:55 AM | Show all posts
Satu info yg sangat berguna utk kesejahteraan lelaki....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057144s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list