Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Persis Arang, Aiskrim Hitam Ini Mampu Menyejukkan Hati Yang 'Gelap'

16-5-2017 01:20 PM|Oleh: Maly Rosli | Dilihat: 1822| Komen: 32

Walaupun ia hitam legam dan rupanya sangat tidak 'menyelerakan', arang banyak kegunaan serta manfaatnya. Tidak hanya untuk dibakar, selain ubat gigi yang menggabungkan ramuan tradisi (arang), pencuci muka juga menggunakan kaedah sama.

Tetapi, pernahkah anda terfikir atau membayangkan makanan terutama pencuci mulut diperbuat daripada arang? Macam pelik je kan?

Sebuah kedai aiskrim di Los Angeles, California iaitu 'Little Damage Ice Cream Shop' menjual aiskrim hitam dikenali sebagai 'Goth Ice Cream'.



Unik warna aiskrim ini dengan warna hitam menawannya. Macam datang dari dunia kegelapan pun ada.

Jika anda sangka ia diperbuat daripada coklat hitam, anda salah kerana ia sebenarnya berperisa badam (Almond Charcoal).




Aiskrim berperisa 'arang' ini bukan sahaja kelihatan sangat mengagumkan, malah rasanya tak kalah hebatnya!



Foto: BoredPanda

Teringin pula nak merasa aiskrim hitam ini. Bila agaknya nak masuk pasaran Malaysia ya? Kalau anda tahu di mana boleh dapatkan aiskrim yang lebih kurang sama pun, bolehlah dikongsi bersama juga ya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 32
Komen

Previous : Aiskrim Prun Vanila Berkrim, Sunsweet Menggandakan Keenakan!

Next       : Bukan Sambal Tempoyak Biasa, 'Sambal Tempoyak Goreng' Ini Buat Kita Terliur!

Komen Terbaru

Quote whadda 20-5-2017 05:33 PM
Cam tertutup hati dan selera nak try sebagaimana hitam eskrem tu

Lain-lain Komen

Quote missinpiece 16-5-2017 01:37 PM
Hitam hitam si tampuk manggis..
Quote paz 16-5-2017 01:51 PM
Macam sedap aja...
Quote CiliPadiSedap 16-5-2017 02:11 PM
jap lg viral trending kt malaysia
Quote CiliPadiSedap 16-5-2017 02:12 PM
banyak2 benda trending ayam pecel lele juga bertahan
Quote RatuDunia94 16-5-2017 02:19 PM
Makanan bermusim.. Mula2 hot sbb org nk try.. Lps 2 org dh x repeat.. Bisnes pon haus...
Quote chinta89 16-5-2017 03:23 PM
bila kuku pjg bergambar ngn eskrim hitam, nampak euwwwww
Quote swimswim 16-5-2017 03:31 PM
Mm black ice cream..yummeh
Quote Ayda89 16-5-2017 04:05 PM
McD Choco Top tetap di hati i poreber <3
Quote Artemesiaa 16-5-2017 04:08 PM
Macam menarik je untuk dicuba
Quote beautifulliar 16-5-2017 04:08 PM
Mcm tak lalu plk
Quote WhiskeyScotch 16-5-2017 04:21 PM
Nanti bolehlah cari dan cuba.
Quote fox. 16-5-2017 04:59 PM
tak menarik selera akak
Quote estrelle 16-5-2017 05:11 PM
Nmpak tasty eskem tu eventho berkerak
Quote marla69 16-5-2017 05:16 PM
Tak teringin sekali pandang kelucahan
Quote siskepoh 16-5-2017 06:10 PM
matching dgn my soul. kiki
Quote DeeHanania 16-5-2017 06:45 PM
Nmpk sedap aiskrim, bila tpandang kuku tu,alamak...x lalu
Quote cmf_premierleag 16-5-2017 07:23 PM
Once you go black u never turn back
Quote CrowneGlory 16-5-2017 08:46 PM
Pastu gigi lidah semua hitam...selain promote cancer
Quote Grndrbi 16-5-2017 10:45 PM
Waahhh... Es krim nigga gtuee

Lihat semua komen(32)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.063294s Gzip On
To Top