Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Taiwan Jadikan Gerabak MRT Persis Kolam Renang Sempena Universiade 2017!

18-7-2017 11:48 AM|Oleh: Maly Rosli | Dilihat: 4820| Komen: 49

Wah, kreatif betul! Kalau gerabak kereta api kita macam ni kan 'best'. Tak adalah bosan sangat pandang benda sama saja ketika dalam perjalanan.




Segar sahaja mata memandang seni hiasan dalaman gerabak kereta api bagi Perkhidmatan Transit Aliran Massa (MRT) di Taipei, Taiwan ini! Serius nampak seolah-olah 'hidup' sahaja!

Lihatlah setiap gerabaknya terutama lantainya yang kini menyerupai kolam renang, padang bola, trek perlumbaan, dan gelanggang bola keranjang!






Hiasan dalaman gerabak berkenaan sebenarnya merupakan sebuah projek khas diuruskan Biro Pelancongan Taiwan dan EasyCard Corporation yang menyelaras pengangkutan awam di seluruh Taiwan.



Projek berkenaan adalah sempena Sukan Universiti Dunia (Universiade) 2017, yang akan dianjurkan di negara itu pada 19 hingga 30 Ogos ini.

Universiade merupakan acara sukan antarabangsa kedua terbesar selepas Sukan olimpik.


Foto: http://old.2017.gov.taipei/http://www.taiwannews.com.tw

Taipei dijangka menerima kemasukan pelancong yang berlipat ganda sepanjang sukan ini berlangsung.



Foto: BoredPanda

Ada yang rasa nak berenang atau menyepak bola tak bila tengok lantai gerabak kereta api di atas? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
6
Marah
1
Terkejut
3
Sedih
3
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 49
Komen

Previous : Tak Payah Belanja Mahal Ke Jepun, Parit Buntar Pun Dah Ada Bunga Sakura

Next       : Cantiknya! Jom Jelajah Ke Syurga Tersembunyi Di Pulau Padar

Komen Terbaru

Quote boobam 12-10-2017 09:00 PM
bagus betul idea ..

Lain-lain Komen

Quote libra_gurlz 18-7-2017 11:52 AM
uiksss... kalau aku masuk tren ni, mesti automatik aku akan angkat sikit kain... takut basah kekdahnya...
Quote AbukRokok 18-7-2017 12:03 PM
libra_gurlz replied at 18-7-2017 11:52 AM
uiksss... kalau aku masuk tren ni, mesti automatik aku akan angkat sikit kain... takut basah kekdahn ...

ternampaklah betis yg buntang dan mengkal putih melepak
lalu jatuh cinta seperti Raja Sulaiman


Quote qistiena 18-7-2017 12:57 PM
nampak mcm real....
Quote ms.mango 18-7-2017 01:06 PM
kat sini kalau ada pun best...
Quote golden_rose 18-7-2017 01:53 PM
benda-benda amcm ni memang boleh jadi tarikan
Quote NekNgah 18-7-2017 02:23 PM
Quote manjalara_01 18-7-2017 02:28 PM
Malaysia pulak utk SEA buat ape?
Quote redapple10 18-7-2017 03:48 PM
Cool la..
Quote sekel 18-7-2017 04:18 PM
Biro Pelancongan mereka begitu kreatif

Menteri Pelancongan kita aper citer ????????????
Quote chauky314 18-7-2017 04:24 PM
sekel replied at 18-7-2017 04:18 PM
Biro Pelancongan mereka begitu kreatif

Menteri Pelancongan kita aper citer ????????????

Menteri kita ralit ulit bini mudaaaaaaaaaaa

Quote Iema5008 18-7-2017 05:05 PM
Nnt bt kat mrt kita mcm.ni
Quote -electrifying- 18-7-2017 05:38 PM
manjalara_01 replied at 18-7-2017 02:28 PM
Malaysia pulak utk SEA buat ape?

malaysia buat bdoh je la
Quote manjalara_01 18-7-2017 05:51 PM

ehehehe...i google...kluar ni......it's ok..semata nak thermos baru...nak masuk peraduan la...



Quote merrissa 18-7-2017 06:07 PM
bagusnyaa....tp kalo letk gmbr rosmah...lagi best n lawa......sapa la designer deme nih
Quote Revolver 18-7-2017 07:52 PM
rasa nak berenang nengok yg air tu
Quote BellaYee 18-7-2017 09:20 PM
nampak mcm real....
Quote tahanlasak 18-7-2017 11:23 PM
ada kelainan ....
Quote Zasss777 19-7-2017 12:22 AM
Real giler air tu!!
Quote EncikRhoma 19-7-2017 08:13 AM
mana nak cari lantai macam kolam renang tu? Letak dalam bedroom mesti best

Lihat semua komen(49)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053364s Gzip On
To Top