Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Cantiknya! Jom Jelajah Ke Syurga Tersembunyi Di Pulau Padar

24-7-2017 06:15 PM|Oleh : Hafiz BZ | Dilihat: 2962| Komen: 36


Khas buat para pendaki, backpackers dan pencinta alam semulajadi, artikel kali ini penulis ingin kongsikan tentang sebuah destinasi yang mungkin anda belum tahu.


Tidak keterlaluan jika dikatakan Pulau Padar adalah "syurga tersembunyi" yang terletak di Taman Nasional Komodo, Indonesia. Pulau ini merupakan antara pulau yang diisytiharkan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO dan menariknya di sini, tiada sebarang pembangunan. Pendek kata "masih dara" lah sebab belum diceroboh dan harap ia akan kekal terpelihara dari sebarang pembangunan.


Di sekitar pulau ini terdapat tiga atau empat pulau kecil yang lain dan turut memiliki keunikan panorama masing-masing.

Selain aktiviti seperti berenang dan snorkeling, pengunjung juga berpeluang mendaki bukit yang berada di Pulau Padar untuk menikmati keindahan panorama dari atas. Biru laut dan jajaran pulau di sekitarnya pasti membuat pengunjung teruja untuk mendaki ke puncak bukit. 

Meskipun trek menuju ke puncak agak mencabar dan memenatkan, namun amat berbaloi kerana pengunjung dapat mengabadikan momen indah dengan panorama yang sukar ditemui di pulau-pulau lain di seluruh dunia. 







Cantik kan? Apa lagi, jom rancang percutian hebat di pulau ini.  - CARI






Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
3
Lawak
2
Bosan
1
Komen: 36
Komen

Previous : Taiwan Jadikan Gerabak MRT Persis Kolam Renang Sempena Universiade 2017!

Next       : Tak Suka Hidup Bersesak? 8 Rumah Ini Sesuai Untuk Anda!

Komen Terbaru

Quote dvotes20 5-9-2017 04:39 PM
Keenah replied at 5-9-2017 02:47 PM
uishhh...seminggu...lamanya tu..

yes.tp itupn sy saje lebihkan cuti awal and akhir (which is 25 and 31 tu saje nk explore bali alang2)

Lain-lain Komen

Quote RatuDunia94 24-7-2017 07:23 PM
Ni tempat yg Aeril Zafrel n Wawa buat video hisdustan tu ke?
Quote zztop63 24-7-2017 09:00 PM
mcmana nak pergi sana?
bandar terdekat?
Quote DaisyD 24-7-2017 10:19 PM
Cantiknyaaaaa!
Quote Zasss777 24-7-2017 11:46 PM
Sangat cantik!!
Quote redapple10 25-7-2017 07:03 AM
Naissss.. Subahanallah
Quote Chesire_Epilog 25-7-2017 08:13 AM
Cantiknya
Quote diss69 25-7-2017 09:25 AM
Subhanallah....cntiknya ciptaanmu ya Allah...
Quote chinta89 25-7-2017 09:39 AM
cantik sgt!
Quote missyqaldina 25-7-2017 11:25 AM
haritu ada 1 ig ni buat trip ke sni..byran sehari rm700..ada kapal cruise bwk ke sini..
Quote aesha 25-7-2017 12:48 PM
more details plz ..
Quote pittjie 25-7-2017 02:14 PM
RatuDunia94 replied at 24-7-2017 07:23 PM
Ni tempat yg Aeril Zafrel n Wawa buat video hisdustan tu ke?

aeril dgn wawa bukan buat kat Lombok ke sis?
Quote dvotes20 25-7-2017 04:14 PM
bakal pergi sini bulan 8 ni...tgh countdown tazabar nye!!
Quote AJ88 25-7-2017 04:35 PM
nice place. tambah dlm list la cmnihh.
Quote nisako 26-7-2017 01:30 PM
cantiknye................
Quote nisako 26-7-2017 01:30 PM
cantiknye................
Quote nisako 26-7-2017 01:30 PM
cantiknye................
Quote nisako 26-7-2017 01:30 PM
cantiknye................
Quote Keenah 27-7-2017 08:45 AM
dvotes20 replied at 25-7-2017 04:14 PM
bakal pergi sini bulan 8 ni...tgh countdown tazabar nye!!

nanti update ye...iols tazabar nak baca...

Quote Villiant15 27-7-2017 10:06 AM
cntiknyer.... air biru..pemandangan indahh

Lihat semua komen(36)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047980s Gzip On
To Top