Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Selak Daging Baru Nampak Bihun, Gerai Sup Kak Mah Di Pendang Kena Serbu

28-7-2017 05:56 PM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 3691| Komen: 46

Kedah memang awesome! Perasan tak kebanyakan makanan yang sedap-sedap boleh didapati di Negeri Jelapang Padi ini.

Tular baru-baru ini sebuah kedai yang terletak di Daerah Pendang menjual bihun sup Utara.

Apa yang istimewanya? Selak-selak daging baru nampak bihun! Wah, memang tak kedekut daging langsung.

Foto: Facebook
Selambak daging dalam semangkuk bihun sup memang puas hati habis, berbaloi sangat dengan harganya, cuma RM5 sahaja.

Makan pula dengan sambal cili merah atau sambal kicap, pendek kata, "mak mertua lalu sebelah pun tak nampak."

Foto: Facebook
Bukan bihun sup sahaja, kedai ini juga menjual air batu campur (ABC). Siapalah yang boleh tolak kombinasi bihun sup panas-panas dan ABC yang menyegarkan.

Dipenuhi pelanggan setiap hari, terbukti dah bihun sup di sini memang terbaik! Yang jauh, yang dekat jomlah serbu.

Foto: Facebook
Nama kedai: Kak Mah Bihun Sup
Alamat:  No.47, Kampung Paya Kerchut, Mukim Ayer Puteh
Pendang, Kedah.
Waktu Operasi: Setiap hari (kecuali Jumaat) 12PM-7PM
Nombor telefon:  019-560 3409 (Untuk tempahan) 

Kalau jalan-jalan di Kedah, jadikan kedai ini sebagai salah satu destinasi makan wajib datang okay! -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 36
Komen

Previous : Dengarnya Mcdonald'S Macam Nak Pecah Kena Serbu, Sedap Sangat Ke Burger Korea Pedas Tu?

Next       : Lupakan Asam Pedas, Cuba Mi Goreng Sotong Jumbo Pula Bila Ke Melaka

Komen Terbaru

Quote PICes_Boy 17-8-2017 04:20 PM
tuuu diaaa sedaq bak hang..

aku dah bt dah hujung bulan 6 haritu, balik aloq setar, sewa hotel.. cuti 5 hari.. g merata siap bini buat itinerary lagi eceh.. p gulai 7 kawah..p mkn abc mee udang besaq kat tanjung dawai nun.. pekena nasi berlauk haji ramli..pehhh... hat ni bole masuk list jln2 cari makan next trip kedah

Lain-lain Komen

Quote jazaa100 28-7-2017 06:01 PM
Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:


Quote pearl.silver 28-7-2017 06:11 PM
jazaa100 replied at 28-7-2017 06:01 PM
Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:

Yaka sis..branch mana tu..
I selalu mkn yg kat gombak (kalu xsilap) tu mcm ok ja sup daging nya..

Tapi kalu gi utara, jarang la kecewa dgn bihun sup..byk kedai yg offer bihun sup puas hati makan..ohh rindu nk mkn bihun sup kat sana..
Quote sepertiitu 28-7-2017 06:58 PM
jazaa100 replied at 28-7-2017 06:01 PM
Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:

U makan dekat branch yang mane? Shah alam main branch dia and sangat jaga kualiti  
Quote aleesyasofia 28-7-2017 07:01 PM
kalo jln2 sana boleh la sggh..
Quote Mary_jane 28-7-2017 07:24 PM
Hah lah ani sup utara tu berenang2 daging atas sup, berapa ketui je dia bagi.
Quote mochi1098 28-7-2017 07:52 PM
Alamak rindu kedah. Sambal cili tu buh byk2 ..dap dap
Quote sayawifenikmie 28-7-2017 08:07 PM
nampak macam urat2 jer .....  tapi kalau rebus lama2 batu pun lembut apatah lagi urat2 daging kan ....
Quote zawara 28-7-2017 08:11 PM
balik kg kat pendang nanti nak try la..
Quote jazaa100 28-7-2017 08:44 PM
pearl.silver replied at 28-7-2017 06:11 PM
Yaka sis..branch mana tu..
I selalu mkn yg kat gombak (kalu xsilap) tu mcm ok ja sup daging nya.. ...

Kat s.alam....lupa sek brp...tapi bkn kat mall lah....kat shoplot...dia kan byk franchise...& byk gak dah tutup
Quote jazaa100 28-7-2017 08:46 PM
sepertiitu replied at 28-7-2017 06:58 PM
U makan dekat branch yang mane? Shah alam main branch dia and sangat jaga kualiti

Lupa sec brp...tapi kat shoplot...corner lot..bkn kat mall tu lah....ada brp ketul je daging...
Quote WajibulGhunah 28-7-2017 08:50 PM
Bnyk je gerai sedap2 cuma x viral
Bagus jgk biralkn ni
Sng sket nk crik tmpt mkn sdp2 kalau g memana
Quote pearl.silver 28-7-2017 10:22 PM
jazaa100 replied at 28-7-2017 08:44 PM
Kat s.alam....lupa sek brp...tapi bkn kat mall lah....kat shoplot...dia kan byk franchise...& byk  ...


Yg kat gombak tu siap ada menu ayam penyet..
Xtau yg tu branch punya inisiatif sendiri ke mmg semua rangkaian ani dah tambah mcm2 menu
Quote jazaa100 28-7-2017 10:28 PM
pearl.silver replied at 28-7-2017 10:22 PM
Yg kat gombak tu siap ada menu ayam penyet..
Xtau yg tu branch punya inisiatif sendiri ke mmg s ...

Iya lah...franchisee pun nk hidup...klu harap semata mata sup dia, klu tutup kedai bkn franchasor nk tlg tanggung rugi pun....

...
Quote deathacker 28-7-2017 10:57 PM
Terlior pula tgk bihun sup. Tp jauh sgt kat pendang nun. Kat KL mana kedai yg sedap ye
Quote anakkerengga 29-7-2017 04:00 AM
Mujur selak daging nmpk bihun....
Quote husie91 29-7-2017 11:43 AM
jazaa100: Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:
betul tuuu tak fhm mcm mana boleh byk cawangan padahal rasa tah apa2 je. Taktau la taste org lain cane but for me ani sup utara is a big no2
Quote husie91 29-7-2017 11:43 AM
jazaa100: Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:
betul tuuu tak fhm mcm mana boleh byk cawangan padahal rasa tah apa2 je. Taktau la taste org lain cane but for me ani sup utara is a big no2
Quote husie91 29-7-2017 11:43 AM
jazaa100: Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:
betul tuuu tak fhm mcm mana boleh byk cawangan padahal rasa tah apa2 je. Taktau la taste org lain cane but for me ani sup utara is a big no2
Quote husie91 29-7-2017 11:43 AM
jazaa100: Jgn mcm kedai ani sup utara.....nak suruh org mkn nasi dgn air sup je....:
betul tuuu tak fhm mcm mana boleh byk cawangan padahal rasa tah apa2 je. Taktau la taste org lain cane but for me ani sup utara is a big no2

Lihat semua komen(46)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047929s Gzip On
To Top