Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Ikan Bilis Petai Cili Api, Paling Ringkas Tapi Yang Paling Enak!

10-11-2017 05:01 PM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 2776| Komen: 29

Balik kerja penat-penat, mesti malas nak masak lauk yang leceh kan? 

Nak menu yang sedap, pantas dan menjilat jari, jawapannya buat sahaja Ikan Bilis Petai Cili Api.

Pedas dan padu! Asyik sekali. Jom cuba.

Foto: FB
Bahan bahan:
1 mangkuk ikan bilis - goreng garing
Bawang Putih (Hiris)
Bawang Holand (Hiris)
Petai (Belah dua)
Cili Api (Hiris)
Garam 
Gula 

Foto: FB
Cara cara:
Panaskan minyak dan tumis bawang putih, bawang holand, masukkan petai, garam, gula dan cili api. Dah masak semua masukkan ikan bilis yang dah di goreng garing tu. Kacau sampai sekata.


Siap!

Selamat mencuba. -CARI

Kredit Resipi: Marina Ismail

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 29
Komen

Previous : Ini Sebabnya Mengapa Banyak Lubang Kecil Pada Permukaan Biskut

Next       : Mudahnya Memasak! Gaul-Gaul Je, Dah Siap Acar Telur Rebus

Komen Terbaru

Quote me12345 17-11-2017 05:07 PM
Petai mahal gilerr... 8 hinggit

Lain-lain Komen

Quote CardiGans85 10-11-2017 06:57 PM
Mmg sedap ni{:good
Quote cocorex 10-11-2017 07:35 PM
Petai jeruk sedap wehh
Quote kiambang 10-11-2017 08:22 PM
Boleh cuba ni tapi dengan jering . Petai mahal ..
Quote deathacker 10-11-2017 09:43 PM
Petai la ni dah mahal.3 papan 5 hengget. Tu pun bkn besar matanya. Malas dah nak beli.
Masak guna ikan bilis je la. X pyh letak petai. Jering aku x gemar
Quote pinkypetal 10-11-2017 09:57 PM
Sedap dan pernah buat. Tapi kena ada lauk lain yang berkuah sikit.Kalau sesiapa suka makan nasi dengan lauk kering2 oklah. Buat yang ni saja pon dah berselera makan
Quote keexj 10-11-2017 09:57 PM
sedap, suka petai
Quote Jeasabri 11-11-2017 12:29 PM
nampak sedap{:love{:love{:love{:love
Quote famri7 11-11-2017 12:54 PM
ikan bilis make sure garing la..kalau basah2 mcm makan ulat beluncas jewjikkkkk
Quote nura88 11-11-2017 02:28 PM
sedapnyaaa
Quote dubuk 11-11-2017 02:57 PM
sedap ni makan dengan ikan pekasam
Quote greantea 11-11-2017 03:03 PM
makan ngan nasik panas2. ada ni saja pon dah cukup
Quote shanshero 11-11-2017 06:24 PM
baru ni beli petai kupas kat supermarket. dah buat
sambal tumis petai. masih ada balance lagi boleh ah
buat iksn bilis petai goreng ni.
sebungkus petai rm6. isi banyak
Quote @pplegreen 11-11-2017 06:44 PM
selalu masak macam ni tp tanpa petai cuma tambah cili hijau je
Quote aleesyasofia 11-11-2017 10:45 PM
sedapnya petai..
Quote moonbug 11-11-2017 11:05 PM
Uiiii sedapnya. Lapar pulak tgk. Tak payah letak garam gula pun takpe. Ikan bilis tu dah cukup rasa
Quote tokio 12-11-2017 10:48 AM
Sedapnya...nk buat lah utk lunch nnt.
Quote leena1234 12-11-2017 11:09 AM
Oohhh..sedappnya. haha {:childlike
Quote cekque 12-11-2017 12:40 PM
Mak aiii sedap nya. Lawan ngan telo mata tuang kicap. Pergh..
Quote KucingKedai 12-11-2017 01:27 PM
fui sedappp

Lihat semua komen(29)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050357s Gzip On
To Top