Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Enam Resort Terapung Di Indonesia Yang Bakal Buat Anda Tak Nak Balik Malaysia

5-1-2018 06:19 PM|Oleh: Apish Apijjie | Dilihat: 2910| Komen: 11

Bila sebut percutian di pulau pasti anda membayangkan duduk di atas resort yang begitu cantik lagi mengasyikkan bukan? Malah bila sebut resort terapung pasti ada yang terbayang kecantikan di Maldives.

Jangan risau jika anda tidak dapat ke Maldives kami ada alternatif lain iaitu anda bisa berkunjung ke pulau-pulau sekitar Indonesia.

Ini senarai enam resort terapung di Indonesia yang amat memukau dan patut anda cuba berdasarkan perkongsian laman sesawang Iluminasi.

1. Misool Eco Resort, Raja Ampat

Foto - Iluminasi

Terletak di pulau persendirian, Misool Eco Resort, Raja Empat merupakan resort paling cantik di Indonesia. Memandangkan ia merupakan pulau persendirian jadi suasananya amatlah tenang.

Kapasiti pengunjung juga turut terhad di mana hanya 40 pelancong sahaja dibenarkan berada di atas pulau berkenaan pada satu-satu masa.

Kerana lokasinya untuk menyelam yang strategik, resort ini amat terkenal di kalangan Scuba Divers.

2. Pulo Cinta Eco Resort, Gorontalo

Foto - Iluminasi

Jika anda ingin berbulan madu dalam suasana yang romantik banget sinilah tempatnya. Nama pun sudah ada cinta jadi bagi yang baru mendirikan rumah tangga bolehlah kemari.

Ini kerana tempat penginapan di Pulo Cinta ini sangat unik dan berbentuk cinta.

Terletak di tengah laut di Kabupaten Boalemo, Gorontalo untuk ke sini anda perlu menaiki bot dari Boalemo. Oh ya aktiviti yang anda boleh lakukan sudah tentu snorkeling dan scuba diving.

3. Maratua Paradise Resort, Kalimantan 

Foto - Iluminasi

Terkenal sebagai syurga Indonesia, resort ini memang kelihatan seakan-akan Maldives bukan? Ia terletak di Kepulauan Derawan, Berau, Kalimantan Timur.

Airnya yang jernih dan kebiruan sudah pasti memukau mata dan hati untuk bercuti disi. Jadi apa tunggu lagi masukan segera dalam bucket list untuk percutian 2018 anda.


4. Pulau Ayer Resort & Cottages, Pulau Seribu

Foto - Iluminasi

Jika anda berkunjung ke Jakarta jangan lepaskan peluang untuk ke Pulau Ayer Resort & Cottages, Pulau Seribu. Ini kerana lokasinya tidak jauh dari kota utama ini.

Berbentuk mini dan diperbuat dari kayu resort ini bakal memberikan anda suasana seperti menginap di atas laut.

5. Wisma Apung, karimunjaya

Foto - Iluminasi

Jika anda mencari penginapan terapung yang cantik, di sinilah tempatnya iaitu di Kepulauan Karimun Jawa. Kepulauan ini cukup terkenal dengan tempat melancong yang menarik.

Digelar Wisma Apung ia merupakan sebuah penginapan berbentuk rumah terapung di tengah laut Karimunjawa.

Jika anda ingin satu kelainan sambil memasang lagu baby shark doo doo doo pun boleh disini kerana anda boleh berenang dengan anak jerung sekitar wisma. Hahaha rare bukan?

6. Montigo Resort Nongsa, Batam

Foto - Iluminasi

Mungkin ramai tidak tahu bahawa di Batam terdapat pantai seakan-akan Bali. Ini kerana Batam lebih dikenali sebagai kota pusat ekonomi.

Jika anda ke jajaran Pantai Batam pasti akan terlihat Montigo Resort yang mana ia menyediakan peluang tidur di atas air. Apa lagi yang diinginkan bukan?

Jadi apa tunggu lagi kami telah senaraikan enam resort terapung di Indonesia yang menarik untuk anda bercuti. Dengan 2018 baru sahaja beberapa hari bermula inilah masa untuk plan dan kumpul duit. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 11
Komen

Previous : Teruja Sebab Gelongsor Terpanjang Di Dunia Sudah Ada Di Pulau Pinang..

Next       : Takdalah Mahal Mana Percutian Cruise. Jom Pecah Tabung Nikmati Pelayaran Mewah

Komen Terbaru

Quote Rainsack 1-2-2018 05:32 PM
Bulan lah nak pergi padahal dekat

Lain-lain Komen

Quote moonbug 5-1-2018 07:37 PM
Kalimantan dgn yg no 2 tu nampak cantik sgt, ala2 Maldives
Quote meisapoya 5-1-2018 07:47 PM
Cantik nyeeeee {:iwant
Quote amyza 5-1-2018 10:50 PM
Cantik sangat,sesuai honeymoon
Quote Jorja 6-1-2018 05:47 AM
Dapat bonus minggu depan {:hooray boleh lah kumpul buat p pulo cinta
Quote damian_lee 6-1-2018 10:21 AM
Xkose nak pegi indon
Dah serik
...
Choiii
...
Kalau takat hotel terapung
Dalam malaysia pun ada banyak
Kalau takat nak makan bakso
Kat malaysia pun dah banyak
..
Quote mollynana 6-1-2018 01:40 PM
Canteknya, hanimun best nih
Quote wati2110 7-1-2018 12:48 PM
Wah cantiknya....
Quote Peterpan17 7-1-2018 02:51 PM
damian_lee replied at 6-1-2018 10:21 AM
Xkose nak pegi indon
Dah serik
...

Tak nak balik Msia pasal tempat ni cantik?? Yg si indon berduyun duyun kat Msia tu pun tak nak blk Indon. kakakakaka!!!
Quote Artemesiaa 8-1-2018 05:14 PM
Raja Ampat semestinya sebab tempat belum tercemar dengan pembangunan boleh main dengan ikan paus tepi jeti
Quote Artemesiaa 8-1-2018 05:15 PM
Raja Ampat semestinya sebab tempat belum tercemar dengan pembangunan boleh main dengan ikan paus tepi jeti
Quote Rainsack 1-2-2018 05:32 PM
Bulan lah nak pergi padahal dekat

Lihat semua komen(11)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.110140s Gzip On
To Top