Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Semua Makanan RM1? Makan Ala Hipster Pula Tu, Rasa Bertuahnya!

28-2-2018 12:20 PM|Oleh: Azza Rai | Dilihat: 1710| Komen: 7


Ya, anda tak salah baca.
Di kala orang ramai mengeluh dengan kenaikan harga barang hingga menyebabkan ramai ikat perut dari makan di luar, nun di serambi Mekah, ada sebuah gerai yang menawarkan semua menunya dengan harga RM1.

Semua Makanan RM1? Makan ala hipster pula tu, rasa bertuahnya!
Wow!
Apa ja boleh dapat dengan RM1?
Ini pilihan makanan yang ada iaitu Mee Sup, Keropok Goreng, Jagung Manis, ABC,  Ice Blended, Locking dan Air buah.


Malahan, tempat duduk yang disediakan juga rare dengan pondok-pondok buluh sebagai tempat makan.

Rata-rata pengunjung berpuas hati dengan makanan yang ditawarkan. Mungkin bersaiz agak kecil tapi ia berbaloi sebenarnya, terutama bagi pelajar Institusi Pengajian Tinggi Awam berhampiran yang selalu makan di sana.






Jadi, boleh untung ke mereka meniaga dengan kadar subsidi tak masuk akal ni? Menurut peniaga gerai makan ini, dia masih boleh mendapat keuntungan walaupun tak sebesar mana kerana memahami ramai keluarga yang sesekali mahu makan di luar, tetapi terbantut kerana soal harga, jadi dia mahu membantu memberi makan dengan kadar yang murah.

Moga rezekinya juga terus murah ya.

Bagi anda yang berkunjung ke Kelantan, bolehlah ke D'bamboo Tapang Kedai Satu Ringgit, Kg Tapang, Jalan Dusun Raja, Kota Bharu.

Waktu Operasi: Setiap hari 11 pagi - 7 petang, tujuh hari seminggu. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 7
Komen

Previous : Rezeki MR Memang Enak Menyelerakan, Menyesal Tak Cuba!

Next       : Lepak Di Kafe Hispter Tepi Pantai Teluk Cempedak, Luar Biasa Punya Pengalaman!

Komen Terbaru

Quote syue86 1-3-2018 08:49 AM
bagusnya!moga dimurahkan rezeki

Lain-lain Komen

Quote kurga 28-2-2018 01:23 PM
boleh untung punya... kalau dia kira menjual sambil bersedekah.. mmg ade la rezki si peniaga...jual sosej tu pon rasa nya bnyk untung... 1 peket rm2.30 yg murah aku jumpa... dalam ade 10 btg.. jual sebatang singgit.. kat situ je untung dlm rm7.. insyallah kalau x kedekut meniaga... untung ada punye..
Quote matchstick 28-2-2018 01:46 PM
nmpk sedap jugak makanan dia...
Quote merrissa 28-2-2018 04:17 PM
biar betikkk singgit....nmpk mcm byk je tuh...nak makan 10 mangkuk pon x kisah...still murah lagi
Quote Alexis228 28-2-2018 05:12 PM
#bucketlist..
pergi kelantan kena singgah ni..
Quote whitePoison 28-2-2018 05:48 PM
sedapnye satey ikan.
Quote shernazz 28-2-2018 07:14 PM
Wow...
Kedai.hipster neh kekadang harga x masuk akal
Huhu...nak.pegi haji cepat kot...kikiki..
Tapi pilihan.memasing la.khen
Quote syue86 1-3-2018 08:49 AM
bagusnya!moga dimurahkan rezeki

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.041958s Gzip On
To Top