Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Pancake Popia Kpop, Resipi Orang Muda Sekarang Memang Layan

26-11-2018 04:35 PM|Oleh: Diba S. | Dilihat: 1153| Komen: 12

Muzik nak Kpop, Popia pun nak Kpop. Paling penting resipi ini mudah disediakan dan tak leceh.

Sesuai untuk sarapan pagi dan juga minum petang!

Kredit:Rasa
Bahan- bahan:

Kredit:Rasa
Kulit popia
2 senduk kecil tepung jagung
Daun kucai
Cili merah besar (cincang halus)
1 sudu lada sulah
Bawang putih
10 ekor udang (dipotong kecil)
Sebiji telur
Sedikit garam
3 ulas bawang putih (hiris halus)
Sedikit tepung gandun yang dibancuh dengan air (untuk gam)

Cara-cara:

Kredit:Rasa

1. Satukan semua bahan di atas kecuali kulit popia dan tepung gandum

Kredit:Rasa
2.Kulit popia dilipat dua dan gunting

3.Ambil sedikit bancuhan ratakan atas kulit popia

Kredit:Rasa

4.Satu lagi lapisan kulit popia disapu dengan tepung gandum untuk gam dan tampal atas popia. 

Kredit:Rasa

5. Lepas tu bolehlah goreng dan jika dah garing boleh diangkat

Kredit:Rasa
Siap untuk dimakan!

Jom cuba.-CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
3
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
3
Bosan
2
Komen: 12
Komen

Previous : Tiru Asia, Menu Serangga Kini Bakal Dijual Di Pasaraya UK

Next       : Resipi Terbang Dari Negara K-pop: Daging BBQ Ala Korea

Komen Terbaru

Quote puanbintang 4-12-2018 02:45 PM
nampak mudah resepinya..mesti ranggup kalau makan panas - panas...

Lain-lain Komen

Quote Redvelvet3 26-11-2018 05:00 PM
Sedap boleh try nanti
Quote Redvelvet3 26-11-2018 05:00 PM
Sedap boleh try nanti
Quote myakayina 26-11-2018 05:04 PM
mcm2 resepi dah skrg ya..boleh cuba nti..hrp2 menjadi..
Quote Redvelvet3 26-11-2018 09:13 PM
Menjadi kalu ikut resepi nampak mudah
Quote umm4amr 27-11-2018 10:18 AM
tang mana kpop nya..?
Quote mizziaz 27-11-2018 12:44 PM
Looks delicious & macam senang je nak buat.
Quote mizziaz 27-11-2018 12:45 PM
Boleh try ni. Tapi tak nampak element K-pop nye dimana
Quote cikgujun 27-11-2018 12:55 PM
kenapa Kpop? kat Korea takde pun benda alah ni, ke i yg tak perasan, tp yg penting boleh try buat,budak2 pun boleh cuba
Quote kucing02 28-11-2018 11:46 AM
nampak mcm sedap
Quote MsKoreanfanatic 28-11-2018 02:40 PM
Edited by MsKoreanfanatic at 28-11-2018 02:47 PM

biasa je resipi ni (tp mmg nmpk sedap la) tukar resipi sana tukar sini..

mixed dari popia + pajeon (korean pancake) + mandu (dimsum) kot?

Iols rasa Kpop tu tang bancuhan dia tu mcm seafood pajeon (Korean pancake)..

yg kulit popia tu plak tukar dari asal guna mandu/kulit wantan/dimsum




Quote Jonijonet55 29-11-2018 08:04 AM
Blh jgk try dgn roti kot
Quote puanbintang 4-12-2018 02:45 PM
nampak mudah resepinya..mesti ranggup kalau makan panas - panas...

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.047593s Gzip On
To Top